zondag 14 november 2010

Dorpels verder bouwen.

Floebedidoeps,

Nu de oude meuk een eruit is gehaald, tijd om de vers aangekochte nieuwe dorpels te passen.
Nadat ik ze opgehaald had kwam ik er thuis achter dat er verschil tussen de 2 was.

Mooi dik materiaal en mooi afgewerkt..

K*t materiaal, dun scherp en lelijk afgewerkt.

Het grappige is dat ik korting kreeg op de mooiste omdat er een hoekje van een halve centimeter uit geslepen was(wat toch in de weg zat).


Maar ik dus enthousiast passen die handel en het wilde maar niet lukken.
Uiteindelijk de 2 naast elkaar gelegd en vergeleken. Bleek de mooiste kwaliteit koker, zo scheef als een hoepel te zijn. Hij was als een wokkel. Uiteindelijk besloten de onderste plaat los te boren en opnieuw vast te zetten hoe die wel hoort te zitten.

Check it out..
Hier ging ik me dus afvragen of het wel zo scheef hoorde..

Vooral omdat de andere kant wel mooi vlak was.

Plaat losboren.

Met geweld in een andere vorm krijgen.

En volgens de laatste mode weer vast gelast.

Montage-gaten opnieuw in model gebracht, en vlak geslepen.
This is where the magic happend...

En toen zat het zaakje wel recht.   :)   <--- (blij gezichtje)

Vervolgens de rest van de onderkant netjes afgewerkt en schoon gemaakt, zodat de nieuwe koker netjes aansluit straks. I take picture...

Brandwerend scherm op voorkant kokerbalk aangesloten.

A-stijl aansluiting rechts.

B-stijl rechts.

Achterkant rechts.

B-stijl links.

A-stijl links.
Volgende keer beginnetje maken met het lassen van de dorpels.

Nu maar gaan maffen, tis al te laat.

De groenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten