vrijdag 12 november 2010

Kever gekocht!!

Hey allemaal,


Ik heb 7 Februari 2010 een kever gekocht. Op marktplaats zag ik hem staan, een zweedse kever uit 64.
De man was naar zweden gegaan om een andere auto op te halen. Toen bleek dat deze in een te slechte staat was, en hij niet leeg terug wilde rijden, heeft hij deze gekocht.

Mijn kever reed nog en was compleet. Wel hadden de jaren hem geen windeieren gelegd en alles tot op kniehoogte was dan ook serieus aangetast.
Dit is hoe hij bij mij binnenrolden.
Binnenkant is altijd netjes behandeld.
Motortje liep na een paar pogingen, reed nog redelijk maar word wel opgeknapt.
Bagage ruimte nog origineel en roestvrij.

Achterin voor zijn leeftijd nog zeer netjes.
Horror..wielkasten achter.

Bandenbak nog redelijk.

Toen ik hem kocht wist ik nog vrijwel niks van kevers of auto´s in het algemeen. Wel had ik enige ervaring met staal.(lassen, slijpen enz.) Toen ik hem kreeg is hij een paar weken in elkaar gebleven. Een aantal rondjes over de kwekerij mee gereden, en vol trots aan iedereen laten die maar wilde.

Toch kwam toch het moment dat hij gedemonteerd moest worden.
Spatborden verwijderd(niet meer te redden waarschijnlijk)
  Bagage klep en alles daar onder ziet er nog puik uit.

                       En na een aantal zwaar verrotte bouten losgeslagen te hebben
                       en de immense spierkracht van een paar collega's,
                       is de body dan verwijderd. Eveneens een kijkje op mij luxueuze,
                       en toch uiterst goed geventileerde werkruimte.
                       Serieus, dank aan mijn sponsor en grootte voorbeeld: Mr van Paridon.

Zo ver heeft me dit ongeveer een week of 2 gekost.
Nu de inventarisatie gedaan was, en wist wat ik me op me hals had gehaald, kon ik beginnen.

Het plan was eerst de bodemplaten te vervangen(oude zijn niet meer te redden).
Dus ik op internet zoeken naar restauratiedelen. Bleek nou, je kan werkelijk alles nog kopen.
2 keer bodemplaten besteld voor mijn type, en dan de oude rotzooi losboren van me chassis.

 Een werkje waar je het hoofd koel bij moet houden.(het was hier -40)

 Tuut tuut toin toin hakken en zagen...

 Een der nieuwe bodemplaten.

Op de plek van de oude... je raad het al, de nieuwe gelast.


Dirkje, toen die nog op de kwekerij aanwezig was, hield me altijd gezelschap.
En hiermee bak ik dan alles aan elkaar..(Ter beschikking gesteld door Freddy)

Ze liggen erin, en ze zitten vast.(misschien iets te vast, maar dat is beter dan te los)

Lekker buiten aan het tectyl steken geweest.


Voor zover deze post.
Omdat ik al een tijdje bezig ben, en nu pas een blog open, zal ik af en toe een nieuw bericht posten van het gedane werk.

Groetjesss.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten