donderdag 17 maart 2011

Motor deel2

Gegroet dezer avond.

Net weer even bezig geweest met me blokkie.

Eerst beetje de rotzooi er afgehaald en cilinderkoppen bekeken.

Een fototje:

Cilinder koppen eraf, en hoekje ervoor dat de cilinder op zijn plek blijft.

1 cilinderkop dus vervangen vanwege afgebroken/uitgetrokken draadstang. De ander is in orde.

En een beetje poetsen(poetsbak eronder)
Het plan is nu:
- 1 of 2 nieuwe cilinderkop(pen)
- Andere dynamo(12 volt ombouw)
- revisiesetje carburateur.
- koppakkingen
- stoterstangen vervangen of reviseren.
- Nieuw inlaatspruitstuk(check)
- Nieuwe luchtslangen
- Nieuwe uitlaat(check)
- Nieuwe motorbeplating(check)
- Kleppen stellen
- Alles (vooral het blok) goed schrobben en weer opbouwen.

Ik wilde eerst alle beplating naar stralen en verven maar bij nader inzien(mede omdat ik er de ballen verstand van heb) ga ik eerst alles weer opbouwen en inbouwen. Als het dan allemaal functioneert, kan ik hem er altijd nog uittrekken en een weekje uittrekken om alles mooooi te maken.

Misschien valt het op dat ik nogal veel typ, terwijl het motto altijd is geweest ''foto's zeggen meer dan duizend woorden'', maar ik zit bijna aan mijn foto limiet. En aangezien ik nog veel te doen heb, ga ik het proberen met de duizend woorden:D

Good Morning, goodday and good afternoon!!


Oww nog even dit

Naast: Nederland, Polen, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Belgie, Verenigde Staten, Kroatie, Rusland en Zweden, heeft nu ook iemand vanuit Indonesiƫ mijn blog bekeken!!!!
Demelza??




















1 opmerking:

  1. Vet veel werk heb je al gedaan Dirk.
    Wheelers & Dealers is er niks bij.
    ga je er nog een open dakje in zagen?
    uncle J.

    BeantwoordenVerwijderen